Salut Stefanie

AbC handmade by me

Finally, a complete alphabet from my hand.
Wanted to do this for a while, and actually I had made this one a couple of weeks ago from some leftover Speedy Carve.
But the letters are small, and it really needs a hand with stamping. And finally...the solution was offered by this cute wooden blocks, found on Marktplaats.
Meant to be, it were exactly 26 pieces :>)

|NL|
En daar is eindelijk een handgemaakt alfabet. Ik had dit al een tijdje op mijn to do (wensen)lijstje staan en toen ik voldoende left overs had van de SpeedyCarve heb ik het in een ruk gemaakt.
Begon vol goede moed, maar merkte dat ik op gegeven moment wel beetje ongeduldig werd.
Ik had ze al een paar weken liggen, ik had nog geen oplossing gevonden waar ik de redelijk kleine letters op kon plakken. En opeens vond ik deze kleine (1 x 1 cm) blokjes op Marktplaats. Precies 26 blokjes...lijkt er wel voor gemaakt! :>)


Here we go! Putting the alphabet together :>)

Example of the letters...

The height of the letters is approximately 0,5 cm



The lid of the box where I keep my small ink pads in


6 comments:

  1. Mooi zijn ze geworden die letters! Lekker strak en ook nog leuk afgewerkt met die kleurtjes op de blokjes.
    Van dit alfabet ga je vast nog veel plezier beleven!

    ReplyDelete
  2. Mooi mooi mooi! En wat een geluksvogel met die blokjes...!! Kijk, daar kan je je leftovers natuurlijk ook voor gebruiken (onthouden voor een abc #2 ;) )

    ReplyDelete
  3. Lieve Stever!
    Wat leuk je alfabet! Cool gedaan!
    Waar haal jij trouwens rubber? Ik heb van mama voor kerst namelijk een guts gekregen maar weet niet wat voor materiaal ik het best kan kopen en waar...
    Heb je ook al gezien dat je op mijn blog staat? ;-)
    http://www.bukatsu.co/things-we-love/ Hopelijk klikken er wat mensen door naar jouw leuke site!
    Alles goed met AnnA? xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey lieve Charles, ik wist helemaal niet dat ik erop stond, wat een eer en lieve tekst :-) thanks love. Ik ga jullie blog ook toevoegen op die van mij. Net even gekeken en meteen even per mail ingevuld, dan blijf ik uptodate!
      Heerlijk geschreven, you make me smile en ik kan het helemaal voor me zien.
      In Nederland zijn potloodgummen van Hema en Action super om gummen van te maken. Duurder en mijn favoriet is roze rubber van Amerikaanse bodem. Merk is Speedball en heet speedy carve. Als je daar op Googlet, kom je zeker op (web)shops uit in UK waar je het kunt kopen. Enne onthoud hè, ALTIJD van je af snijden... ;-)
      X Steef
      ps: anna gaat lekker, you'll love her!
      psps: wat jullie ook nog kunnen doen is jullie blog aan je fb koppelen. Op FB kun je hiervoor de tool RS Graffiti voor gebruiken. Als je dat koppelt wordt elk nieuw blogbericht automatisch op je FB geplaatst.

      Delete
    2. Eh ik bedoel stempels ipv gummen btw ;-)

      Delete
  4. Prachtig alfabet, en idd een goed idee voor restjes, onthouden maar!

    ReplyDelete